Wednesday, February 09, 2005

انتقاد دوستانه

اجرای دوباره این ایده اگرچه تکراری بودنش از جذابیتش برای دنیا کم میکنه اما میتونه موثر باشه. اما سئوالی که برای من پیش اومد اینه که وقتی ما حتی تو پیامهایی که قراره چهره صلح آمیز ما رو نشون بده انقدر برخورنده و پرخاشجو هستیم چطوری توقع داریم پیام صلح منتقل کنیم؟ من فکر میکنم از عوامل موفقیت sorryeverybody.com این بود که آمریکاییها حرف دل دنیا رو زدند. جدایی خودشون رو از حرفهای بوش و چهره ای که از ملت امریکا به نمایش گذاشته بود نشون دادند. با مسخره کردن بوش ما چه نتیجه ای میگیریم؟ هر امریکایی هرچقدر هم با سیاستهای بوش مخالف باشه خوشش نمیاد که یکی دیگه رییس جمهورش رو مسخره کنه و تازه باید به باد داشته باشیم که ما میخواهیم اون اکثریتی که ما رو تروریست میبینند از ما تصور صحیح داشته باشند. اون اکثریت به بوش رای دادند و ما رو برای صلح دنیا یه خطر میدونند. با نوشتن پیامهای مسخره آمیز و تهدید کردن آمریکایی ها فکر میکنم درست در جهت عکس هدفمون پیش بریم. چرا سعی نکنیم از جمله هایی با بار مثیت استفاده کنیم؟ من خودم تصمیم دارم یه عکس از ژوژ بندازم و زیرش بنویسم:

Dear fellow American cats, we are just like you. We deserve to live in peace.

No comments: