Monday, June 14, 2004

اجازه؟

مکان: دبیرستان دخترانه در شمال تهران، کلاس دینی، سال دوم دبیرستان
زمان: احتمالا بعد از زنگ ناهار
معلم دینی داره احکام درس میده...کسی گوش نمیده...ته کلاس بچه ها مشغول حرف زدن هستند...میز دوم ردیف وسط یکی دستش بالا میره.
- اجازه؟
- چیه ...؟
- اگه یکی یه گناهی کنه که فقط فقط به خودش ضرر بزنه و به هیچ کس دیگه ضرر نزنه آیا اون دنیا خدا میبخشتش؟
- مثلا چه کاری؟ آخه چه کاری میشه که فقط به خود شخص ضرر بزنه؟
از این سئوال عجیب کلاس ساکت میشه. دخترک میز دوم گوشه کتابش رو مچاله میکنه و باز با اصرار میگه:
- حالا شما فرض کنین همچین کاری بود...شما گفتین خدا از حق خودش میگذره...فقط حق آدمهای دیگه مهمه...اگه همچین حالتی باشه گناهمون بخشیده میشه؟
بازم اصرار برای مثال...دخترک عرق سردی میکنه..همه بهش زل زده اند...نمیدونه مثال بزنه یا نه...کلاس ساکته...دلش رو میزنه به دریا...انقدر میخواد جوابش رو بگیره که دلش رو میزنه به دریا..
- مثل...(معلم داره نگاش میکنه)...مثل...مثلا استمنا
کلاس ساکت یهو شلوغ شد. معلم دینی معذب روشو برگردوند...یه دو قدم رفت عقب و بعد گفت:
- اما استمنا در اسلام از گناهان بزرگه...میدونی که...
-بله، حالا برای مثال
- فکر کنم...اگه واقعا به کسی ضرر نزنه...
دخترک خوشحال سر جاش نشست.

...این داستان تنها آموزش رسمی من در مورد خود ارضایی بود. بعد از اومدنم به آمریکا بود که فهمیدم من تنها آدم دنیا نیستم که اینکارو انجام میده. دیگه مثل سالهای دبیرستان مثل راز یه قتل که نمیتونستم به هیچ کس بگم عذابم نمیداد اما هنوزم فکر میکردم کار بدیه. فکر میکردم برای بدنم ضرر داره. اگه شما هم با خوندن این متن یه ذره رو صندلیتون جا به جا شدین، یا با خودتون فکر کردین چطوری میتونه راجع به همچین مسائلی مطلب بنویسه، یا اینکه حتی فکر کردین این کارها حیونیه و خود ارضایی اعتیاده و هرکس میکنه بدبخته احتمالا تحت همون تعلیماتی بودین که منم بوده ام. شاید بتونید شبیه واکنش خودتون رو اینجا یا اینجا ببینید.( توی این دومی من مفصل بحث کردم که همش رو پاک کردند.)نکته ای که وجود داره اینه که در ایران مساله ای به نام آموزش مسائل جنسی نه تنها در بین مسئولین امر که حتی در بین خانواده ها هم امری تعریف نشده است. کمتر خانواده ای پیدا میشه که بتونه در مورد فرهنگ جنسیتی فرزندش نقش فعال ایفا کنه. موانع فرهنگی و مفاهیمی مثل حیا و غیرت از یک سو راه رو بر سئوال کردن بسته و از طرف دیگه مانع اعتقادات مذهبی ورود اطلاعات علمیی که ممکنه با تعلیمات دینی نا سازگار باشند تقریبا غیر ممکن کرده. نکته ای که وجود داره اینه که تعلیمات مذهبی هر حرکت جنسی ای رو که در راستای هدف تولید مثل نباشه به شدت مجکوم میکنه. این موضوع فقط مختص اسلام هم نیست. اما تفاوت ایران با کشوری مثل آمریکا در این مساله است که اینجا اندیشمندان جامعه وظیفه خودشون میدونند که یه قدم بالا تر از فهم عموم اجتماع بایستند و اطلاعات صحیح به اجتماع بدند. علاوه بر اون چون شاهرگ تحقیقات و اطلاع رسانی کشور وابسته به یک فرد، مجموعه یا خط فکر خاص نیست عملا راه برای اعمال تعصبهای شخصی بسته است. حتی اگر رئیس جمهور مملکت آدمی مثل جورج بوش باشه که با افتخار میگه مسیح اونو رییس جمهور آمریکا کرده بازم توی دانشگاههای مملکت علم پیشرفت میکنه و در اختیار مردم قرار میگیره. هدف من از پیش کشیدن این بحث تنها این نیست که بگم در ایران آموزش مسائل جنسی نداریم. اینو همه میدونیم. هدفم اینه که بگم:

1. به طور خاص از علم ثابت کرده که ارگاسم حاصل از خود ارضایی از نظر فیزیکی با ارگاسم حاصل از سکس هیچ تفاوتی نمیکنه. در بدن شما هیچ اتفاق متفاوتی نمی افته. خطر اعتیاد به خود ارضایی بیشتر از خطر اعتیاد به سکس نیست. خود ارضایی یه اتفاق طبیعی در روند کشف بدنه. در خیلی از موارد از راههای موثر درمانیه. خیلی وقتها به افراد آموزش داده میشه. آدمها میتونند به هرمنبع لذتی معتاد بشند. اگر خود ارضایی میکنین چون نیاز به دفع شهوت دارین معتاد نیستین. هیچ مقدار استانداردی به عنوان نرمال برای خودارضایی وجود نداره. زمانی باید نگران بشین که خود ارضایی روند طبیعی زندگیتون رو مختل کنه.مثلا سر کار نرین. یا سر کار دائم برین و خود ارضایی کنین. یا بدون احساس نیاز فیزیکی خودتون رو مجبور به خود ارضایی کنید. به عبارت دیگه به لذتش پناه ببرید. درست مثل زمانهایی گه گرسنه نیستید اما چون اعصابتون خرابه بیخودی غذا میخورین.خود ارضایی دقیقا مثل غذا خوردن و ورزش میمونه. تا زمانی که بدنتون بهش نیاز داره لازمه اما افراط درش مشکل زاست. ضرر اصلی خود ارضایی نه در خود عمل بلکه در باورهای غلط و احساس گناهیه که شخص از انجامش میکنه. اگه این چیزهایی که گفتم خیلی به نظرتون عجیب و جدید میاد شما هم مثل شیش ماه پیش من احتیاج دارین در این مورد بیشتر مطلب بخونید.حرف من این نیست که باید خود ارضایی کرد. حرفم اینه که شما احتمالا میکنید یا یه موقعی کردید یا حتما یه آدمی در اطرافتون انجام میده. سطح آگاهیتون رو بالا ببرید. عقایدتون رو بر مبنای تازه ترین اطلاعات علمی بنا کنید نه شنیده های کوچه و خیابون.

2. وبلاگ سکسولوژی مطلب خوبی در مورد خود ارضایی نوشته. معایب و مزایای خود ارضایی رو شرح داده.ارزش خوندن داره.تنها نکته ای که مجدد میخوام روش تاکید کنم اینه که عیبهایی که بابک شرح داده مربوط به افراط در خود ارضاییست. وقتی میگم افراط منظورم یکی دو بار خود ارضایی کردن تو روز نیست. بعضی ها ساعتی اینکار رو میکنند. بیخودی برای خودتون ترس ایجاد نکنید. به هرجهت من دلم میخواد دوباره از بابک به خاطر وبلاگ مفیدش تشکر کنم. ممنون.

3. این مجله روانشناسی جامعه ظاهرا در ایران چاپ میشه. متاسفانه همونطور که میبینین اکثر مقالاتش ترجمه است که خودش نشون میده ما چقدر حتی در بخش دانشگاهی از این حیث فقیریم. اما با وجود این من فکر میکنم مجله ایه که به خوندنش می ارزه. پیشنهاد میکنم با خوندن سرمقاله شماره 5 شروع کنین.

4. امیدوارم این مطلب به درد بخوری بعد از این غیبت طولانی باشه!

29 comments:

ادمین said...

http://www.khorshidkhanoom.com/2001_12_01_khorshidkhanoom_archive.html#7633122

Anonymous said...

ok

Anonymous said...

پانته آی نازنین:
لینک اش را گذاشتم

Anonymous said...

سلام پانته آی عزیز
خودارضایی به نظر من مقوله ای است پر از پتانسیل برای تحقیق.
تجربه شخصی من از این امر بسیار پر بار است که دامنه آن به بلوغ روانی و اجتماعی ام نیز تسری پیدا کرده است.
در نظر من خودارضایی فقط لذت جسمانی نیست .علاوه بر شناخت جسم و واکنشهای آن نکته ظریفی در این میان وجود دارد و آن ، توان و حق لذت بردن از جسم خود که تبعات بسیار مثبت روانی نیز دارد مطرح است.چه کسی گفته که ما حتما باید لذت را از یک انسان دیگر بگیریم؟!)البته این گفته ام به معنی نفی لذت بردن متقابل و در همراهی با شریک جنسی نیست)
از سویی نیاز صرفا جنسی انسانهای زیادی را وادار به بکارگیری حربه های غیراخلاقی زیادی برای کسب وارضای این نیاز می نماید.در حالیکه آگاهی به امکان برآورده ساختن این نیاز از سوی خود، مانع از آسیب زدن به دیگران می شود) آسیب روانی از جمله فریب و خیانت واستفاده ابزاری از انسانهای دیگر...) می شود.
نکته دیگر آنکه به نظر من خودارضایی نوعی سکوت و خلوت جنسی است برای اینکه واکنشها و درخواستهای جسم خود را بشناسیم و پاسخ در خور به آن بدهیم.

Anonymous said...

اضافه میکنم که خودارضایی به نظر من مکمل رابطه جنسی دو طرفه هست و به ارتقای رابطه مشترک جنسی کمک فراواین می تواند بکند.

Anonymous said...

من بیشتر به این جنبه اش فکر می کنم که نکنه کلاه شرعی برای کارمون بسازیم

Anonymous said...

ببین به نظر من خودارضایی اون چیزی که تو فکر میکنی نیست. یه دونه مقاله راجع بهش دارم که فکر کنم بد نباشه. در پایین این مقاله رو میبینید
(فکر نکنی من یه آدم خرمذهب هستم. درست برعکس)
اما عوارض استمنا چیست ؟

بزرگترین عارضه آن افسردگی-بد بینی و گوشه گیری و احساس پوچی ست. زیرا بزرگترین مزیت سکس احساس پذیرفته شدن می باشد که فرد را ارضا می کند که در خود ارضایی ایجاد نمی شود . افراد جلقی افرادی بی اراده-تنبل-کمرو -تندخو -خودخواه بدبین عبوس هستند و قدرت سازش با مردم را ندارند. اما در پسران عوارض آن به صورت افراطی عبارتند از :

1 -ضعف بینایی

2-قوس کمر

3- سیاهی افتادن دور چشمها

4-ضعف عمومی و .......

5- استمنا باعث انزال زودرس در آینده می گردد.

6- دفع بی اختیار منی ( اسپرماطوره

7 -) احتلام مکرر ( خروج منی هنگام خواب به طور غیر اردای بیش از حد معمول )



اما راه ترک این عمل عبارتند از :

راههای موقت :

1 - ورزش بسیار بسیار سنگین تا سر حد خستگی

2 - روزه گرفتن ( عدم مصرف غذاهای محرک مثل شکلات و موز و ....قبلا در ضعف جنسی توضیح دادم)

3- عدم مشاهده فیلمها و عکسهای سکسی و محرک

4- عدم خواندن داستانهای پور نوگرافی

5-پر هیز از تنهایی

6- ایجاد یک رابطه عشقی شدید با جنس مخالف

7 - پر کردن کامل وقت خود تا جایی که وقت بیکاری برای خیالپردازی نماند

8 - عدم معاشرت با دوستانی که فکر و ذکرشان سکس است .

9- عدم تمرکز و اختلاط بر روی اندامهای بانوان و یا پر هیز از صحبت کردن شهوت آمیز با جنس مخالف...

Anonymous said...

SALAM RASTESH KHEILI DELAM MIKHAD RAJEBE MATLABETON BISHTAR BEDONAM FAGHAT HEIF KE HAMEYE SAITHA GHOFL MIKONAN.
MASKHAREHA HATTA EJAZE NEMIDAN ADAM BADO KHOB E MASAELE MOHEME ZENDEGISHAM BEFAHME.
RASTESH SAITE DOSTETON BABAK HAM BAZ NASHOD
FEKR KONAM BEKHATERE ESME WEBESHE
KASH ESMESH O AVAZ MIKARD KE DENY NEMIKARDANESH.MISHE KHAHESH KONAM MATALEBE WEBE DOSTETON RO BARAYE MAN MAIL KONID
KHEILI DELAM MIKHAD RAJEBE MAAYEBE IN MASALE BEDONAM
MAMNONAM
elahe_memole1@yahoo.com
BABYE

Anonymous said...

بسم الله
سلام به همه بچه شیعه های گل
من تازه این صفحه رو خوندم و هم خوشحال شدم هم متاسف.خوشحال برای اینکه شما راحت و الکی حرفی را قبول نمیکنی و خودت رفتی دنبالش تا واقعا بفهمی این کار درست است یا اشتباه و گناه. ومتاسف از اینکه یه معلم دینی نتونسته به یه جوون تشنه جواب درست و حسابی بده و اونو قانع کنه
البته من با نظر شما موافق نیستم.چون خودم از نزدیک با چنتا از جوونایی که اسیر این عادت بد هستندارتباط نزدیک دارم و واقعا ضعف اونارو نسبت به بقیه حس میکنم راستی دوتا وبلاگ هم هستن که اطلاعات خوبی در این زمینه دارن http://saddard.persianblog.com/1383_2_saddard_archive.html

clever.blogsky.com/?PostID=227
عاشق همه پیروان علی (ع) مجید
majip65@yahoo.com.hk

Anonymous said...

salam mikhastam age mishe mano rahnemayee konid che jori mitonam khoderzayee ro tark konam . be khatere hamin masale ta hala ezdevaj nakardam mitarsam hamsaram befahme.golyakh_l@yahoo.com

Anonymous said...

o

Anonymous said...

o

Anonymous said...

khod erzayee momkene be parde bekarat sadame bezane.mishe rahnemayee konid golyakh_l@yahoo.com

Anonymous said...

سلام
من فکر میکنم روی این جمله باید بیشتر دقت کنید ((نکته ای که وجود داره اینه که تعلیمات مذهبی هر حرکت جنسی ای رو که در راستای هدف تولید مثل نباشه به شدت مجکوم می کنه))
اگه با نظر من موافق نیستیدمی تونید به چند جایی که سر زدید و فقهایی که مراجعه کردید راذکر ویا حد اقل اشاره کنید

Anonymous said...

استمناء (جلق،کف دستیٍ ،خودکفایی جنسی) برای دفع شهوت از محرمات قرآن و اسلام است

--------------------------------------------------------------------------------

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم

قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ(1)وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ(5)
إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ(6)
فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ(7)*
ترجمه: مومنان بی گمان (خودشان و دیگران) را رستگار کردند(1
و کسانی که ایشان برای عورتهاشان نگهبانانند(5)و مگر بر همسرانشان یا دستاوردشان(مانند کنیزان که)بی گمان بر آنان نکوهشی نیست.(6)پس هر کس فراتراز این جویدآنان،(هم)آنان متجاوزانند(7) *

دلیل اول- بعضی گفته اند چون اثبات شی نفی ما عدی نمیکند آیه اثبات حلال بودن ازدواج است!!!!! اما آیه 5 هر گونه رابطه جنسی را بر مومنان حرام دانسته (حفاظت از عورتها ) و در آیه 6((إِلَّا))حصر و ضابطه حکم است ونفی ما عدی میکند که مومنان تنها بر دو حکم ازدواج با همسرانشان یا دستاوردشان باقی میمانند تجاوز نمیکنند و در این دو برآنان بی گمان نکوهشی نیست.

دلیل دوم- ((وراء ذالک)) فراترچنان که تمامی ارتباطات جنسی با دیگران را در بر دارد استمناءی(جلق زدن)بدون رابطه زوجییت را نیز شامل است چون اساس زناشویی تولید مثل است انتقال منی مرد یا زن به غیر همسرش نیز حرام است. زیرا((هم)) در ((فروجهم)) بمعنای عورتهاشان هر دو همسر را شامل است.

Anonymous said...

استمناء (جلق،خود ارضایی ،خودکفایی جنسی) برای دفع شهوت از محرمات قرآن و اسلام است

--------------------------------------------------------------------------------

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم

قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ(1)وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ(5)
إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ(6)
فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ(7)*
ترجمه: مومنان بی گمان (خودشان و دیگران) را رستگار کردند(1
و کسانی که ایشان برای عورتهاشان نگهبانانند(5)و مگر بر همسرانشان یا دستاوردشان(مانند کنیزان که)بی گمان بر آنان نکوهشی نیست.(6)پس هر کس فراتراز این جویدآنان،(هم)آنان متجاوزانند(7) *

دلیل اول- بعضی گفته اند چون اثبات شی نفی ما عدی نمیکند آیه اثبات حلال بودن ازدواج است!!!!! اما آیه 5 هر گونه رابطه جنسی را بر مومنان حرام دانسته (حفاظت از عورتها ) و در آیه 6((إِلَّا))حصر و ضابطه حکم است ونفی ما عدی میکند که مومنان تنها بر دو حکم ازدواج با همسرانشان یا دستاوردشان باقی میمانند تجاوز نمیکنند و در این دو برآنان بی گمان نکوهشی نیست.

دلیل دوم- ((وراء ذالک)) فراترچنان که تمامی ارتباطات جنسی با دیگران را در بر دارد استمناءی(جلق زدن)بدون رابطه زوجییت را نیز شامل است چون اساس زناشویی تولید مثل است انتقال منی مرد یا زن به غیر همسرش نیز حرام است. زیرا((هم)) در ((فروجهم)) بمعنای عورتهاشان هر دو همسر را شامل است.

Anonymous said...

JENDEH JENDEH

Anonymous said...

atrociouspain@yahoo.com
be nazare shoma kasi ke khodesho ghelghelak bede va bekhande moshgele roohee ravanee nadare???!!
vaghtee ba jense mokhalef sex mikonee be badanet feshaare kamtaree vared mishe chon 50% az feshar ro jense mokhalef be ohde migire .hala tasavoresho bokonin dar khod erzaee 50% az fesharo faghat zehne shoma(takhayyolate shoma)motehammel mishe!!!!!!!!

Anonymous said...

salam.
yek eshtebahe kochak baraye roshan shodan.
estemna na esteshha.
sepas

Anonymous said...

مطالب خوبی دارین اگه مطلبی رو در این مورد دارین خوشحال میشم منم از طریق ایمیل دریافتشون کنم
با تشکر

Anonymous said...

armin3791@yahoo.com
armin3791@gmail.com

Anonymous said...

azizan man ,ey adamhayi ke az haghighat farar mikonid.darsade kami az mardom hastand ke khoderzayii nemikonand.on ham dalil dareh (drake ghalat az din,moshkelate jesmi...)khodavand bishtar az 1400 sale pish rahi ro baraye hedayat ferestad va on ham dine eslam bood.in din baraye on doreh ke mardom gharghe dar khorafeh va sonathaye ghalat boodand ghatan mojezeh bood.goft in akharin ra baraton mifrestam va digar nemiferstam ...chera? choon kafi bood ta mardom ro be jayi beresooneh ke betonan aghl ro hakem konan.vaghean khejalat dareh ageh to in doreh ba bombarane etelaate mokhtalef ,baz ham kaleshaghi konid .in hame jango dado eslam be pa nakard.harfe eslam ke mojezeye zamane khodesh bod dorost bood .in adamha boodand ke ba jahlo ghoror yek paye morgh ra kandand va bad goftand ari mogh yek pa darad.(in nazare man hast)

Anonymous said...

salame dobareh :do mored eshtebahe emlayii ro eslah mikonam:
1- Darke ghalat az din
2-goftand ari morgh yek pa darad

Anonymous said...

Omid varam ino bekhoni:
Moteasefam baraye Kasani ke khodeshono aghel midonan, ya be khodeshoni kheily ghabol daran chon poshteshon Be DIN garme.

man dar mohity shadidan Dini va moteaseb bodam...va khodam ham jozy az on bodam...dar 12~13 salegi hanoz balegh nabodam vali ba Khod Erzayee Ashna shodam...bad az on 7 sal inkaro mikardam...Har Roz...be done estesna...kheily az rozha..2 ya 3 bar inkaro mikardam....vali Hich kodom az on avarezy ro ke Eiky on bala Gofte bod peida nakardam....maslan darhaly ke hameye khonevadam Eynaky hastan...man chesham 11/10'me. va hamintor sayere mavared.

albate man inkaro be kasy tosie nemikonam. va hich kas ro az on man'e nemikonam.

Doroste bazy vaghta be khatere aghayede dini ke dar on bodam bad az anjame khod Erzaiee pashimon mishodam...vali alan kheily zehnam baz tare....
har vaght bekham inkaro mikonam...har vaght nakham nemikonam... dar on 7 sal 1 bar 9 mah va 1 bar 8 mah inkaro kenar gozashtam....
be khatere chizi ke az on lezat mibary khodeto sarzanesh nakon...ba manegh bash va bebin inkar ro dost dary....mitony bahsh kenar biay....be zendegit latme mizane...baese behtar shodane zendegit mishe?

Din baraye Ensanha be Vojod Omade...na Ensan baraye din...khodet Ro Azad kon...va be harfe hich kas Ektefa nakon hatta Khoda! faghat khodet.

albate man hanoz ham be donbale inam ke aya inkar vaghean zarar dare ya na...hanoz be in natije naresidam ke bade....albate Hich chiz ziadesh khob nist.
va agar rozi bedonam ke bade mosalaman dige inkaro nemikonam.

Anonymous said...

nemidonam hazrate ALi vagheye ya na, khobe ya bad....vali bazi az harfash binazire:
Ali Goft:
Nadantarine mardom Kasy ast ke khod ra az digaran Agheltar bedanad.

khodet fekr kon va on kary ro ke dost dary anjam bede.
negaran nabash. age khoda nabashe ke hich..age ham bashe mojazatet nemikone.

dar zemn khayyam mige: naghd ro bechasb, nesye bashe vase bad.

albate hich vaght Ensaniato faramosh nakon.

Diapason said...

مطالب اين پست و همينطور كامنتهاي افراد خيلي خواندني و قابل توجه بود

Anonymous said...

afarin be on ha ke aghelane nazar dadan va moghrezane nazar nadadan din yani zereh bar ensan az hame lezat ha jelo giri mikone din yani taasob din yani nadidan vagheiat be nazar man har shakhs sazandeh din khodash ast akhe hich ki fekr nemikone ke chera din dar 1400 sal pish be payan resid baraye inke khoda(ya har chize digar) motevajeh shod ke digar ensan mitavanad ba estefadeh az aghl khod rah ra entekhab konad hazrat mohamad baraye in amad ke arab ha ra az in ghadr birahe ravi hedayat konad. har ensan khodash taiin mikonad ke che chiz khoob ast ya na, man khodam sigar keshidam teryak keshidam bang keshidam va be nazare man mara az lahaz roohi erza nemikard baraye hamin aslan peye on naraf tam chon midanestam be man hese ghashangi nemidahad in be in mana nist ke shoma ham be donbal in kar beravid na na va na...

Anonymous said...

salam be hame
doostan biain manteghi bashim nazarieie darvinam az adam va hava boodane ensano man'e mikone
biain dino az elm joda konim man khodaieesh namaz mikhoonam amma khob adam khoshesham miad az estemna
aslan javabe dini nadin chon din mavazeesh roshane gofte harame faghat javabe elmi bedin
1 dalile elmi biarin

سامان said...

به نظر من این کار هیچ اشکالی نداره و هیچ منعی در کار نیست . فقط بعضی ها از راه دین و اسلام میخواهند دیگران را بترسانند . همین