Saturday, July 31, 2004

همجنسگرایی

این چند روز در وبلاگهای دوستان مطالبی رو در مورد همجنسگرایی دیدم. با اینکه من معمولا از تکرار کردن پرهیز میکنم فکر کردم شاید بد نباشه اموخته های خودم رو اینجا به صورت خلاصه تکرار کنم. مطلب رو به سه بخش تقسیم کرده ام که شامل گرایش جنسی 1 و 2 و "آیا همجنسگرایی بیماری روانیست؟" اصل بحث چند وقت پیش اینجا مطرح شد که اگر حوصله خوندن داشته باشد دیدن به عقیده من پدیده هموفوبیک که مهشید مطرح کرده به خوبی به تصویر میکشه. اینا چیزاییه که من تا حالا یاد گرفته ام و خوشحال میشم اگه شما هم کاملش کنید و نظرتون رو بهم بگید. به هرجهت من فکر میکنم با توجه به موانع سنگین دینی و عرفی در ایران، اگر هر زمانی هم حرکتی در دفاع از حقوق همجنسگرایان بخواد صورت بگیره برنده ترین سلاح همون علمه.
------------------------------------------------------------------
گرایش جنسی 1
اصولا سئوال اينکه چرا بعضی افراد هم جنسگرا ميشند زير مجموعه سئوال جامع تريه که اصولا عوامل به وجود آورنده گرايش جنسی در آدمها چيه؟ چه چيزی باعث ميشه که بعضی از ما به جنس مخالف و بعضی به جنس موافق گرايش پيدا ميکنيم؟ جواب خلاصه اين مطلب اينه که هنوز علم به يک اتفاق نظر صد در صد نرسيده...من بقيه مطالبی رو که در پايين ميارم ترجمه و خلاصه از اين کتابه:
تیتر: Human Sexuality
سال انتشار: 2003
نویسندگان: Simon Levay, Sharon M.Valente
به طور کلی دو دسته نظریات در مورد علل گرایش جنسی در آ دمها بیان شده
1. عوامل محیطی(socialization)
۲. عوامل بیولوژیکی
۱. عوامل محیطی:
1.1نقش تربیتی والدین: یکی از نظریات در این باره از طرف John Moneyدر دهه ۶۰ ارائه شد. او اعتقاد داشت که والدین میتونند گرایش جنسی فرزندانشون رو به وسیله پاداش و تنبیه تغییر بدن. مهمترین تاییدش برای تئوریش وجود پسری بود که سالها تحت نظر ش بود. این پسر در دوران نوزادی بر اثر بیاحتیاطی پزشکان آلت تناسلیش تقریبا نابود میشه به طرزی که قابل در مان نبوده. پدر و مادر این پسر اونو پیش این دکتر میارند و اون نظر میده که آلت تناسلی نوزاد رو عمل کنند و براش واژن بزارن و به مرور با تزریق هورمون اون رو از نظر بدنی به صورت یه دختر در بیارند. در عین حال هم به والدین توصیه میکنه که با کودک عین یه دختر رفتار کنند...عملیات تغییر جنسیت کودک نا دو سالگیش تکمیل میشه و والدین هم کاملا طوری باهاش رفتار میکردند که انگار دختره...اما وفتی که این کودک بزرگ میشه سینه هاش رو که بر اثر تزریق هورمون رشد کرده بوده عمل میکنه دوباره تغییر جنسیت میده بجه قبول میکنه و الان یه شوهر و پدره. 2. 1سو استفاده جنسی در کودکی: یکی دیگه از نظریاتی است که بسیار روش تاکید شده...که بسیاری از افرادی که گرایش های هم جنسگرایانه دارند افرادی هستند که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند...یا بهشون تجاوز شده و از این قبیل...بعضی ا ز مطالعات انجام شده هم این نظریه رو تایید کردن...اما این نظریه هم عمومیت نداره اولا به دلیل اینکه تابیر افراد از لمس شدن در دوران کودکی ممکنه متفا وت باشه و در ضمن بسیاری از هم جنسگراها هستند که گرایش جنسیشون رو فبل از هرگونه تماس جنسی کشف کرده اند3. 1عوامل دیگر: همونطور که گفته شد آدمها به دلایل مختلف ممکنه انتخاب کنند که با جنس موافق رابطه برقرار کنند مثلا در اوج حرکتهای فمینیستی دهه ۷۰ بعضی زنها ( چند تایی a few) همبستگیشون رو با وارد شدن در رابطه با جنس موافق نشون دادند و بعدا دوباره به رابطه با مردها برگشتن. خیلی هم دیده شده که افراد اول با جنس مخالف رابطه داشتن ٬ حتی ازدواج کردن و بعد رابطشون رو شروع کردن اما اکثر این آ دمها گزارش دادن که در همون زمان هم از کشش جنس موافق روی خودشون آگاه بوده اند.

3 comments:

Anonymous said...

salam dooste aziz matne zibaee neveshte boodi man khodam ye matne jadid dar ovordam va tarjomeye jadid tarin maghale ha ra bahash dar blogam ovordam ba title e : hamjensgeraee dar maanaye elmi hatman sar bezan khoshhal misham.

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on!
» »

Anonymous said...

Best regards from NY! Cons ip over pro voice Dhc swiss army watch Acura 3 5 rl body parts patents California super lotto plus numbers for 32506 Ford truck tv commercial freezers Home+decoration+eaurope Gas bloating nexium phentermine