Friday, April 29, 2005



" .رقص به هیچ کس محدود نیست
رقص به هر شرکت کننده و نظاره گری شادی و سرافرازی می بخشد.
زبان رقص هیچ مرزی نمیشناسد.
پیام رقص از ورای طبقات اجتماعی تحصیلات ملیت و باورها به گوش میرسد.
لغات رقص نا محدود است چرا که پیام بشر در حرکاتش طنین انداز است.
جان را غنی میسازد و روح را نشاط میبخشد.
رقص در هر آنچه که زنده است زندگی میکند.
بگذارید کودکانمان برقصند و بدون شک صلح به دنبالش از راه خواهد رسید
."
Miyako YOSHIDA

امروز ۲۹ آوریل روز جهانی رقصه. این روز در سال ۱۹۸۲ توسط کمیته بین المللی رقص که زیر نظر سازمان یونسکو اداره میشه به مناسبت زاد روز Jean-Georges Noverre (1727 - 1810) خالق باله مدرن تاسیس شد. هر ساله به مناسبت این روز پیامی از شخصیتی که در عرصه این هنر شناخته شده است صادر میشه. امسال این پیام از Miyako YOSHIDA هنرمند ژاپنی است. هدف از این روز و این پیام " گرد هم آوردن "رقص" گرامیداشت این هنر و جشن گرفتن در جهانی بودن آن است. گذشتن از مرزهای سیاسی فرهنگی و قومی و گرد هم آوردن انسانها در صلح و دوستی با زبان مشترک- رقص"

من به مناسبت این روز دارم میرم اجرای سالانه گروه رقص عربی دانشگاه. ( بیشتر حالت رقص شکم که اینجا خیلی طرفدار داره). شما ها هم اگه از رقصیدن خوشتون میاد یا تماشا کردن رقص رو دوست دارید حد اقل یک نوار شاد بگذارید و به افتخار خودتون یه قری بدین. ایشالا سال دیگه همه تو نیویورک داریم باله تماشا میکنیم. روز رقص مبارک.

2 comments:

Anonymous said...

سلام خانوم گل - خوشحالم بار دوم هست میام اینجا - پست جالبی بود دانس دای - باید خیلی جالب باشه بهترین ارزوها رو برات دارم - موفق باشی

Anonymous said...

salam golkhoone
man emrooz golkhoonaro didam.mikham bedoonam chejoori toonesti asordegito darmoon koni?yani darmoone ghat'ee ya inke maghta'ee?