Sunday, November 07, 2004

این جمع بندی به نظر من جمع بندی خوبیه. ممنونم از فروغ به خاطر این پست خوبش. اینجا تکرارش کردم که برای خودم یاد آوری باشه.

وقتي به زندگي افراد موفق و خاص نگاه مي کنم ، مي بينم که کلمه اي به نام شانس چقدر بي اهميت و فاقد ماهيت است . آدم فقط وقتي از اين کلمه استفاده مي کند که دچار ضعف مي شود و خودش را در مقابله با مسائل ناتوان مي يابد .آدمهاي سرشاخه ، بي شک آدمهايي با ويژگي هاي منحصر به فردند . اين افراد لزوما داراي خانواده خاص و يا کودکي شاهکار نبوده اند . آنچه باعث تمايز اين افراد شده است ، مربوط به نحوه زندگي خود آنهاست .به نظر من اين گروه ، داراي چند خاصيت بارزند :
اول : فقط خودشان را در رسيدن يا نرسيدن به هدف دخيل مي دانند
.دوم : مطالعه ، يکي از فعاليتهاي بي چون و چراي زندگي آنهاست .
سوم : دوستانشان را انتخاب مي کنند .
چهارم : نگاه دقيق دارند . و حواس پنج گانه شان را با بيشترين راندمان به کار مي برند .
پنجم : تا ناچار نباشند با هر کسي وقت خود را نمي گذرانند . در صورت ناچاري با آن فيلتر توانمند مغزشان ، نکات به درد بخور را مي گيرند و بقيه را به سرعت فراموش مي کنند .
ششم : براي پيشرفت و پرورش فکر و جسمشان زحمت مي کشند . و برخلاف بسياري از ما ، زندگي شان باري به هر جهت نيست .

No comments: