Monday, May 23, 2005

آلفرد کینزی(۱۹۸۴-۱۹۵۶) از محققینی است که علم امروز شکسته شدن بسیاری از تابو های فکری رو در زمینه جنسیت و رفتارهای جنسی مدیون اونه. روشهای صحيح و معتبر علمی کينزی نه تنها بستر ساز مطالعات جديد و گسترده در زمينه مسائل جنسی شد بلکه روش جمع آوريی که به کار گرفت ٬ نو ع اطلاعاتی که جمع آوری کرد و طبقه بندی جداگانه رفتارهای زنان و مردان باعث شده که این داده ها هنوز هم به عنوان مرجع در تحقیقات مورد استفاده قرار بگیرند. مطالعات کینزی نشان داد که رفتارهایی از قبیل خود ارضایی و همجنسگرايی بسیار بیشتر از آنچه که تصور میشد شایع است و غير طبيعی بودن اين رفتارها رو زير سئوال برد. در حالی که هنوز هم در آمریکا آموزش مسائل جنسی محل بحثه و در کشوری مثل ایران سخن گفتن از طبیعی ترین رفتار ها تابو محسوب میشه فکر باز و واقع گرایی امثال کینزی خدمت بزرگیست به همه زنان و مردانی که میخواهند با جنسیتشون٬ بدنشون و خواسته های طبیعی بدنشون در صلح زندگی کنند.
من دیدن فیلم کینزی رو به همه توصیه میکنم. بازیگری فیلم بسیار خوبه. در روایت داستان امانت به کار رفته و مطمئنم سوالهای زیادی رو براتون مطرح میکنه.
موسسه تحقیقاتی کینزی هم در مورد فیلم یک سری سوال و جواب داره که خوندنش جالبه.

Monday, May 16, 2005

عشق های مثلثی یا خیانت؟

اگه دوست دخترتون، دوست پسرتون، همسرتون یا پارتنر سکستون بدون اطلاع شما به سایت های پورن (Porn) سر بزنه شما احساس میکنید بهتون خیانت شده؟ فکر میکنید وظیفه اش بوده به شما بگه یا اینکه فرض رو بر این میگذارید که میره و سر میزنه و اصولا آدمهای نرمال همه هر از گاهی یه سری به اینجور سایت ها میزنن؟ اگه شریک جنسی ثابت دارین آیا بازم خود ارضایی میکنید یا فکر میکنین که با وجود یک شریک ثابت "نباید" خودتون تنهایی کاری کنین؟ اگه مچ عشقتون رو تو حموم بگیرین که داره خود ارضایی میکنه اعتماد به نفستون کم میشه؟ ناراحت میشین؟ دعوا راه میندازین؟ اگه عشقتون بره استریپ کلاب و یه دو ساعت آبجو بخوره و چند تا زن لخت تماشا کنه واکنشتون چیه؟یا شایدم بره تماشا اشکال نداره اما اگه رقص خصوصی بگیره غیرتی میشین؟ یا زنتون یکی از این شبایی که مخصوص خانومهاست با دوستاش برن و مرد خوش هیکل تماشا کنند چی؟ اگه بدونین عشقتون بدون اطلاع شما با یک آدم دیگه آنلاین چت میکنه و نامه رد و بدل میکنه چی؟ فکر میکنین حتما باید شما رو در جریان بگذاره؟ برای خودتون حق قائل هستید که با جود اینکه تو یه رابطه جدی هستید راجع به آدمهای دیگه خیالبافی کنید؟ مثلا اون پسره که امروز صبح تو محل کارتون اومده بود؟ اگه بشنوین عشقتون، همسرتون، دوستتون با یکی دیگه خوابیده میتونین ببخشینش؟
واقعا فکر میکنید شریکتون چقدر ذهنن، روحا و از لحاظ فیزیکی به شما وفاداره؟ مرز این وفاداری رو چی تعیین میکنه؟ آیا برای اون همونقدر حق قائل هستید که برای خودتون؟ آیا برای خودتون همونقدر حق قائل هستید که برای اون؟ جنسیت شما/ اون چقدر برای حقی که برای هرکدومتون قائل هستید نقش ایفا میکنه؟ در تعیین مرز رفتارهای مجاز با خیانت معیارتون چیه؟ دین؟ تعلیمات خانواده؟ حرف مردم؟ عقل؟ احساس؟

این سئوالها بر اثر این پست کیوان برام پیش اومد و تجربه های خودم و یه برنامه تلویزیون راجع به خیانت در زناشویی که توش مجری برنامه سرزدن به سایت های سکسی رو خیانت سایبر خطاب میکرد. من این پست رو کامل میکنم اما خواستم اول سئوالها رو بگذارم ببینم شما چی فکر میکنید.